Sunday, December 2, 2007

Cleveland Browns



Jag tror inte det spelar någon roll hur illa det är med Cleveland, hur lite hopp man har kvar att stan ska resa sig till något stort, man kommer alltid att gå man ur huse for sitt fotbollslag, The Cleveland Browns. Vi pratar amerikansk fotboll här -- rugby, kallar jag det och får onda blickar på mig. Hur kan man vara fanatisk över ett lag som har brun och orange som färg? Det tog flera år innan jag orkade sitta och verkligen se en match to TV; jag fattade inte reglerna och tyckte mest det var stiltje på plan. En hög stora karlar -- vad är det? Men som det tävlingsintiktade person jag är, kunde jag inte låta bli att kommentra, skrika och hurra. Även jag kunde förstå vilket håll bollen skulle åt och inte förren i år verkar den faktiskt gå åt Clevelands håll. Och vet ni, det är faktiskt ganska spännande! Och brunt och orange -- det är inte helt fel.


Jag nöjer mig dock med att se matcherna på TV. Stadion ligger nere vid sjön och eftersom säsongen är under hösten och till slutet av januari är det vidrigt kallt att sitta där i fyra timmar. Men ett riktigt fan, och många finns det, biter ihop och går dit.

Bilderna är från en match förra året och som ni ser tar man sin fotboll på fullaste allvar. Inga huliganer här inte -- fotboll är en folkfest.

No comments: