Sunday, December 9, 2007

Regn



Det är inte enkelt att hålla igång konditionen den här tiden på året. Snö, is och nu regn - kallt regn. Inte helt lustigt att ge sig ut på en löprunda men som dom (vilket dom nu är) säger: det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Jag vet inte. just nu klingar den klyschan falskt i mina öron.

En annan sak som klingar falsk är det eviga tjatet om religion här. Den senaste veckan har diskussionen fokuserat på de republikanska presidentkandidaterna Mitt Romney och Mike Huckabee, som båda är djupt nedgrävda i bibeln. Romney är mormon, vilket han får farsvara hel tiden. Själv säger han att det inte kommer att ha någon inverkan på hur han kommer att sköta sitt jobb som president. Jag vet inte hur sant det är, men han låter i alla fall bra mycket vettigare än Huckabee som rent ut sagt att han inte tror på forsknig och vetenskap utan litar mer på biblen. "Vetenskapen ändras ju hela tiden. Det gör inte bibeln." Det är skrämmande att höra, inte minst för att han verkligen menar det. Kan ni tänka er hur läskigt det blir med en sådan ledare över världens mäktigaste nation? Jag kommer säkert att få annledning till att prata mer om Huckabee och religionen framöver.

Nu ska jag återgå till matchen Cleveland Browns - NY Jets. Bra mycket bättre än både det dåliga vädret och biblen.

No comments: