Friday, January 11, 2008

Konsten att sälja ett namn

Jag vet egentligen inte varför jag bryr mig men det måste vara ett tecken på att jag på något underligt vis rotat mig i Cleveland. Varför annars skulle jag bli upprörd över att baseballaget The Cleveland Indians sålt sin stadions namnrättigheter till försäkringsbolaget Progressive? Det schyssta namnet Jacobs Field efter de förra ägarna Richard and David Jacobs kommer nu att bli ... Progressive Någonting. Urtråkigt!!! Det är som om Råsunda en vacker dag skulle heta Folksam Stadion. Ja, men, ni hör --.

Baseball är, enligt min officiella uppfattning, en av världens tråkigaste sporter. En jäkla massa väntan och ops! Någonting hände men då tittade jag åt andra hållet. Den inofficiella uppfattningen är att jag börjar se tjusningen (svårt att medge att jag börjar gilla de tidigare så fåniga amerikanska sporterna).

Jo, jag har faktiskt varit på ett par matcher. Kommer särskillt ihåg en eftermiddags match i juli. Jag satt 4 timmar med solen i ansiktet; drack ljummen öl, åt korv med bröd och var helt sönderbränd efteråt. Det är grejer det! Kan det verkligen bli så kul på Progressive (eller på "The P" som folk viskar om att säja)?

No comments: