Tuesday, March 11, 2008

IKEA öppnar i Ohio

IKEA har skruvat ihop första butiken i Ohio och i morgon, den 12/3, slås portarna upp. Irriterande för egen del, valde IKEA West Chester, en förort till Cincinnati, för den här butiken. 5 timmar körning för att gå på IKEA är i häftigaste laget. Om jag får ett enormt sug på Billy bokhyllor och 5 kronors korvar tar jag mig istället till Pittsburgh vilket bara är 2 timmar härifrån. Jo, det har hänt. Jag blir så varm i hjärtat av att snirkla omkring i butiken. Samma fåninga namn på möblerna, samma layout -- man kan tro man är i Sverige -- men sen säjer någon Tylösand, Klippan och Mälarö på bred amerikanska och helt plöstsligt är det ännu roligare att vara där.

Själv brukar jag mest komma hem med Kalles kaviar, Svensk ost (Västerbotten var det sist) och ett par påsar Dajm.

IKEA ... det är ett kul ställe och så tycker tydligen Jen Segrest i Middletown, Ohio som skapat en website inför den stora dagen -- OHIKEA.

Här finns det bilder på riktiga entusiaster, nämligen folk som köat sedan i måndags utanför dörrarana. Skulle vara för deras skull man tar sig ner till West Chester ...

No comments: