Saturday, May 17, 2008

Muggen i affären

Om man av någon orsak skulle tvivla på att amerikanarna inte vet vad de pysslar med när det gäller affärer, så är det bara att knalla in i vilken typ av butik som helst -- allt ifrån mataffären till bokhandeln -- och det finns alltid en toalett för kunderna att använd. Och den är oftast inte ursnuskig och så tar de inte betalt för utnyttjandet. I Malmö förra sommaren fick jag pröjsa fem spännn för att gå på bibloitekets toalett. Jag blev närpå förbannad och tänkte under ett par surmulna sekunder att jag skulle huka mig bakom husbyggnadshyllan och markera, men jag insåg att det skulle säkert bli ännu dyrare. Ok, fem kronor är inte mycke att skrika över, men av princip blir jag tvär över sånt här.

Ni ser, i USA förstår man att kissnödiga kunder inte är några bra shoppare och det är så sant.

No comments: