Thursday, April 17, 2008

Vår i luften

Jag ber er notera att jag sitter utomhus i kortärmad tröja -- om än vilandes efter en och en halv timmes löpträning. Kort ärm är ett fint tecken på vad som komma skall och även om det varit lite halvljummet under ett par dagar har jag hållt igen till det verkligen vårvärme. Den kom idag och temperaturen steg till 20 grader. Härligt!

Det här med temperatur och korta ärmar får mig att undra om amerikanarna har ett annat blodomlopp än vad en nordbo som jag har. Ni förstår, här behöver bara solen skina och temperaturen maka sig upp över nollan och man kan se en hel drös folk i shorts -- utan att dom tränar! Själv vill jag gärna ha ett par lager att skala av när tempen kryper upp mot 30-strecket.

Men som sagt, 17 april och jag har kortärmad tröja utomhus.

No comments: